PROGRAM BICARA TANI BAGI DAERAH KUALA KANGSAR (8/4/2008)

"PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN" adalah slogan yang telah berjaya menaikkan sektor pertanian sebagai enjin ketiga bagi pertumbuhan ekonomi negara. Jika dulu pertanian dikaitkan dengan kemiskinan dan kemunduran. Tetapi kini orang ramai mula sedar bahawa mengusahakan sektor pertanian mampu menjana pulangan yang lumayan.

Untuk itu, Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani telah memperkenalkan program "Bicara Tani" di setiap negeri. "Bicara Tani" adalah satu kempen Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani untuk menarik minat dan menggalakkan masyarakat melibatkan diri dalam sektor pertanian dan industri asas tani.


Antara Peserta Yang Hadir Dalam Program BICARA TANI di Dewan Merdeka Kuala Kangsar

8hb April 2008 merupakan tarikh program BICARA TANI untuk Daerah Kuala Kangsar, Perak. Krew e-cendawan.com tidak melepaskan peluang untuk menghadiri program tersebut yang berlangsung di Dewan Merdeka Kuala Kangsar. Program yang dihadiri oleh lebih 300 orang dari segenap pelusuk Daerah Kuala Kangsar ternyata amat berkesan kerana setiap peserta diberi pendedahan kepada maklumat terkini mengenai strategi, hala tuju, usaha, bantuan dan sokongan-sokongan yang disediakan oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani serta agensi-agensi di bawahnya dalam mengembangkan sektor pertanian di Malaysia.

Untuk anda yang berada diluar sana, jangan lepaskan peluang menghadiri progam BICARA TANI yang akan berlangsung di negeri dan daerah anda. Untuk mengetahui tarikh dan tempat program ini dijalankan sepanjang tahun ini sila layari laman web berikut.

http://www.bicaratani.com.my/lokasi.html

No comments: